Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Johan Spross- Årets lärare Samhällsbyggnad!

Publicerad 2017-10-04

Grattis Johan Spross till utnämningen och priset för Årets lärare inom Samhällsbyggnad.

Johan Spross, Jord- och bergmekanik.

I september fick Johan Spross vid Jord- och bergmekanikavdelningen veta att han blivit utsedd till årets lärare vid Samhällsbyggnadssektionen.

En representant från Samhällsbyggnadssektionen kom förbi kontoret och berättade den glada nyheten och bjöd samtidigt in honom till årets Nollegasque, som gick av stapeln den 30 september. Prisutdelningen skedde under middagen, och förutom äran fick han gå upp på scenen och ta emot diplom och blommor.

Det bästa, tycker Johan, är att det är studenterna inom Samhällsbyggnadssektionen som nominerat honom. Därefter har sektionsstyrelsen utsett honom till vinnare.

Vad händer nu framöver?

- ”Alla sektioner utser en ”årets lärare”, som därmed också blir nominerad till utmärkelsen ”årets lärare på KTH”. Väntar med spänning på hur det går där… ” berättar Johan med spänning i rösten.

Innehållsansvarig:admin@byv.kth.se
Tillhör: Institutionen för byggvetenskap