Rapporter
Rapporter
[1]
J. Leander,
"Kalibrering av säkerhetsfaktorer för tunga specialfordon på järnvägsbroar,"
, TRITA-ABE-RPT, 2242, 2022.
[2]
J. Leander,
"Utmattningsprovning av detaljer från järnvägsbron över Söderström,"
Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-ABE-RPT, 225, 2022.
[3]
J. Leander et al.,
"Digitaliseringens möjligheter och utmaningar inom förvaltning och underhållsplanering av broar : Förstudie,"
, TRITA-ABE-RPT, 217, 2020.
[4]
J. Leander,
"Gamla Lidingöbron : Sammanfattning av mätningar från mars 2017 t.o.m. november 2018,"
Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, 2018.
[5]
J. Leander,
"Kalibrering av lambda-metoden för dimensionering av stål- och samverkansbroar i Sverige - en förstudie,"
Stockholm, 2017.
[6]
C. Svedholm och A. Andersson,
"Designdiagram för förenklad dynamisk kontroll av järnvägsbroar,"
Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN. Rapport, 157, 2016.
[7]
A. Andersson och S. Christoffer,
"Dynamisk kontroll av järnvägsbroar, inverkan av 3D-effekter,"
Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN-REPORT, 158, 2016.
[8]
J. Leander, S. Trillkott och C. Kullberg,
"Götaälvbron : Töjningsmätningar för kalibrering av beräkningsmodell,"
Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, 2015.
[9]
S. Trillkott,
"Långtidsmätningar av töjningar och accelerationer på Nya Årstabron 2013-08-21 till 2014-01-20,"
, Teknisk Rapport/ Brobyggnad, 2014:01, 2014.
[10]
H. Sundquist och L. Pettersson,
"Optimala kantbalkssystem : Resultat av genomfört FUD-projekt,"
Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN, 151, 2014.
[11]
S. Trillkott,
"Vibrationsmätning på pelare i Mörbygaraget,"
KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN Teknisk Rapport 2014:2, 2, 2014.
[12]
C. Johansson et al.,
"Järnvägsbroar på Botniabanan : Dynamiska kontroller för framtida höghastighetståg - Steg 1,"
Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN, 145, 2013.
[13]
S. Trillkott,
"Långtidsmätningar på Alviksbron och Gröndalsbron 2012-01-01 till 2012-12-31,"
KTH Royal Institute of Technology, Teknisk rapport. Brobyggnad, 2013:2, 2013.
[14]
S. Trillkott och C. Kullberg,
"Vibrationsmätning på ändtvärbalk till bro vid Franzengatan, Essingeleden,"
KTH Royal Institute of Technology, Teknisk rapport. Brobyggnad, 2013:1, 2013.
[15]
[16]
S. Trillkott och C. Kullberg,
"Gamla Lidingöbron Accelerationsmätningar på fundament och mätning av sprickdeformationer på påle,"
Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA BKN, Teknisk rapport, 2012:7, 2012.
[17]
S. Trillkott,
"Långtidsmätningar av töjningar på Nya Årstabron 2008 till 2011,"
KTH Royal Institute of Technology, Teknisk rapport Brobyggnad, 2012:3, 2012.
[18]
S. Trillkott,
"Långtidsmätningar på Alviksbron och Gröndalsbron : 2011-01-01 till 2011-12-31,"
, Teknisk rapport 2012:1, Brobyggnad, 2012.
[19]
S. Trillkott och C. Kullberg,
"Mätning av frekvenser på Strömsholmsbron i Norrköping,"
, Teknisk rapport, 2012:10, 2012.
[20]
S. Trillkott,
"Provdragning av armeringsstänger ifrån järnvägsbro i Ängelholms kommun,"
Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN Teknisk Rapport, 2012:9, 2012.
[21]
S. Trillkott och T. Höglund,
"Stuk, pop- och stansnitars bärförmåga,"
, Teknisk rapport. Brobyggnad, 2012:8, 2012.
[22]
J. Leander,
"Utmattningskapacitet hos skruvförband för rörbroar : Analys av statisk provning som underlag för utmattningsprovning,"
Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN. Rapport, 142, 2012.
[23]
C. Johansson et al.,
"Höghastighetsprojekt - Bro : Inventering av järnvägsbroar för ökad hastighet på befintliga banor,"
Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN, Rapport, 141, 2011.
[24]
J. Silfwerbrand,
"Klimatförändringars effekter på betong, betongkonstruktioner och betongbyggandet i Sverige,"
, CBI rapport, 1:2011, 2011.
[25]
S. Trillkott,
"Långtidsmätningar på Alviksbron och Gröndalsbron 2010-01-01 till 2010-12-31,"
, Teknisk rapport, Brobyggnad, 2011:1, 2011.
[26]
C. Kullberg, S. Trillkott och J. Leander,
"Töjningsmätningar på järnvägsbro över Söderström 2008-2011,"
, Teknisk rapport 2011:2, Brobyggnad, 2011.
[27]
J. Leander,
"Friktionsförband under yttre dragkraft : En studie av kraftfördelning mellan skruv och plåtar,"
Stockholm, Trita-BKN, 131, 2010.
[28]
[29]
S. Trillkott,
"Långtidsmätningar på Alviksbron och Gröndalsbron 2009-01-01 till 2009-12-31,"
, Teknisk rapport, Brobyggnad, 2010:5, 2010.
[30]
B. Norlin,
"Orsaker till partiellt takras på lagerbyggnad i Jordbro : vintern 2010,"
, Teknisk rapport, Stålbyggnad, 2010:7, 2010.
[31]
[32]
[33]
J. Silfwerbrand,
"Dimensionering av slitskikt i fiberbetong för brobaneplattor,"
, Uppdragsrapport, CBI Betonginstitutet, Stockholm, 2009.
[34]
R. Malm och S. Trillkott,
"Långtidsmätningar på Alviksbron och Gröndalsbron 2002-2008,"
, Teknisk rapport, Brobyggnad, 2009:5, 2009.
[35]
S. Trillkott,
"Mätningar av formtryck på vanlig betong samt lättbetong,"
, Teknisk rapport, Brobyggnad, 2009:1, 2009.
[36]
S. Trillkott,
"Prov av sjökabel Ericsson 48 fiber blymantel/Dreviken,"
, Teknisk rapport, Brobyggnad, 2009:4, 2009.
[37]
S. Trillkott,
"Provdragning av förankringsstänger i Kaknästornet,"
, Teknisk rapport, Brobyggnad, 2009:9, 2009.
[38]
J. Silfwerbrand,
"Skyddsbetong av fiberbetong – skillnader mellan fibrer av vanligt kolstål, galvaniserat stål och rostfritt stål,"
, Uppdragsrapport, CBI Betonginstitutet, Stockholm, 2009-63, 2009.
[39]
C. Kullberg,
"Sprickindikering med trådtöjningsgivare,"
, Teknisk rapport, Brobyggnad, 2009:6, 2009.
[40]
[41]
H. Sundquist och J. Holmgren,
"Faller blocket genom sprutbetongvalvet,"
, Teknisk rapport, Brobyggnad, 2008:13, 2008.
[42]
J. Silfwerbrand,
"Industrigolv - rekommendationer för projektering, materialval, produktion, drift och underhåll,"
, Betongrapport / Svenska betongföreningen, 13, 2008.
[43]
R. Malm och S. Trillkott,
"Långtidsmätningar på Alviksbron och Gröndalsbron 2002-2007,"
, Teknisk rapport, Brobyggnad, 2008:1, 2008.
[44]
F. Carlsson och R. Karoumi,
"Probabilistisk analys av Ölandsbron baserad på fordonens verkliga laster och sidopositioner,"
Stockholm : Institutionen för byggvetenskap, KTH, TRITA-BKN Rapport, 127, 2008.
[45]
[46]
C. Kullberg och S. Trillkott,
"Provning av Terrawing bullerplanksfundament,"
, Teknisk rapport 2008:2, Brobyggnad, 2008.
[47]
[48]
[49]
R. Karoumi och M. Ülker-Kaustell,
"Uppskattning av upplagsstyvheter och effekter av jord-bro interaktion genom dynamisk mätning. Steg 1 : Presentation av mätdata och skattning av egenfrekvenser och dämpkvoter hos broarna över Banafjälsån och Östra Lillmosjövägen,"
, TRITA-BKN Rapport, 123, 2008.
[50]
C. Kullberg och S. Trillkott,
"Vibrationsmätning på golv i By 062 hos Scania i Södertälje,"
Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, Teknisk rapport / Kungl Tekniska högskolan, Institutionen för byggkonstruktion, 2008:3, 2008.