Till innehåll på sidan

Rapporter

Rapporter

[1]
[3]
O. Fröidh och R. D. Jonsson, "Intervjuer med intressenter i långväga resandeprognoser : Delrapport i Förstudie kring etablering av forskningsprojekt för prognosmetodik," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-ABE-RPT, 2326, 2023.
[4]
E. Jenelius, B. Berg Wincent och W. Burghout, "Modellering av mikromobilitet (M3) - Resmönster, potential och utformning av delade elskotertjänster : Forskningsprojekt finansierat av Trafikverket (TRV 2021/22609)," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-ABE-RPT, 2329, 2023.
[6]
E. Jenelius et al., "Prestudy on Establishing a Research Project on Forecasting Methodology," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-ABE-RPT, 2328, 2023.
[9]
B.-L. Nelldal, "Strukturförändringar inom godstransporter : Utbud, efterfrågan och konkurrens 1988-2022," Stockholm, Sweden : Bolle Rail Research, 2023.
[10]
O. Fröidh, J. Andersson och M. Thulin, "Utbud och priser i persontrafik på järnväg 2023 : Utveckling i Sverige 1990-2023," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-ABE-RPT, 2330, 2023.
[12]
B.-L. Nelldal et al., "Förseningarnas påverkan på efterfrågan av tågresor – en tidsserieanalys," Stockholm, TRITA-ABE-RPT, 2221, 2022.
[13]
H. Sipilä, "HESE : Headway och signalpunktplaceringar i ETCS L2," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-ABE-RPT, 2224, 2022.
[15]
O. Fröidh, J. Andersson och M. Thulin, "Utbud och priser i persontrafik på järnväg 2022 : Utveckling i Sverige 1990-2022," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-ABE-RPT, 2230, 2022.
[16]
B.-L. Nelldal, P. Näsman och H.-S. Song, "Vidareutveckling av effektsamband för förseningarnas påverkan på efterfrågan av tågresor," Stockholm : KTH Järnvägsgrupp, TRITA-ABE-RPT, 2221, 2022.
[18]
O. Fröidh och E. Jansson, "Energieffektiv järnväg: Styrmedel mot klimatmålen," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-ABE-RPT, 2133, 2021.
[19]
H. Badia Rodriguez et al., "Modelling of Micromobility (M3) - Prestudy on Knowledge Needs and Usage Patterns : Final report," KTH Royal Institute of Technology, 2021.
[21]
O. Fröidh, J. Andersson och M. Thulin, "Utbud och priser i persontrafik på järnväg 2021 : Utveckling i Sverige 1990-2021," , TRITA-ABE-RPT, 2143, 2021.
[22]
E. Jansson, "Automatic train operation i Sverige : En förstudie," , TRITA-ABE-RPT, 2037, 2020.
[25]
E. Andersson et al., "Varför behövs Nya Stambanor i Sverige?," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, KTH Railway Group publications, 20-01, 2020.
[26]
B.-L. Nelldal, "Analys av prognoser för nya stambanor och jämförelse med internationella erfarenheter av höghastighetståg," KTH Royal Institute of Technology, KTH Railway Group, 19-01, 2019.
[27]
O. Fröidh och M. Berg, "Framtida trafikeringskostnader och utveckling av persontågsparken : Slutrapport," Kungliga Tekniska högskolan, TRITA-ABE-RPT, 1912, 2019.
[29]
B.-L. Nelldal, "Höghastighetsbanor : En investering för hållbart resande och godstrafik," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, KTH Railway Group publications, 19-02, 2019.
[30]
S. Peftitsi, E. Jenelius och O. Cats, "Modeling the interaction between metro platform and on-board crowding," KTH Royal Institute of Technology, 2019.
[31]
E. Jenelius och M. Cebecauer, "SHARP: Pre-study of Data Sharing for Demand-Responsive and Public Transport System-of-Systems : Public report," Fordonsstrategisk forskning och innovation, 2019.
[33]
O. Fröidh et al., "Lokalisering av järnvägsstationer – effekter för samhällsplanering, resande och tillgänglighet," Kungliga Tekniska högskolan, TRITA-ABE-RPT, 1815, 2018.
[34]
B.-L. Nelldal, J. Andersson och O. Fröidh, "Resandeflöden på Sveriges järnvägsnät : Analys av utbud och efterfrågan på tågresor," , TRITA-ABE-RPT, 1818, 2018.
[35]
A. Pernestål Brenden et al., "Shared Automated Vehicles - Research & Assessment in a 1st pilot : SARA1 Results report," KTH Royal Institute of Technology, 2018.
[38]
[39]
E. Jenelius, I. Kristoffersson och M. Fransson, "Dynamiska trängselindex," KTH Royal Institute of Technology, 2017.
[40]
B.-L. Nelldal och B. Kordnejad, "Idéstudie Citylogistik med Tomteboda som pilot : Ett långsiktigt hållbart transporsystem för Stockholmsregionen," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TEC-RR, 17-004, 2017.
[41]
B.-L. Nelldal, "Line capacity and train capacity for future rail freight corridors : Capacity4Rail WP32.2 Appendix 1, EC Contract No FP7- 605650," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TEC-RR, 17-011, 2017.
[43]
B.-L. Nelldal, "Requirements toward the freight system of 2030/2050 : Capacity4Rail Deliverable 21.2, EC Contract No FP7- 605650," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TEC-RR 17-002, 2017.
[44]
B.-L. Nelldal, "Scenarios of Development of new rail freight vehicles. : Capacity4Rail, WP2.2, MS 15. EC Contract No FP7- 605650," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TEC-RR 17-005, 2017.
[45]
B.-L. Nelldal, "Economic evaluation of intermodal terminals and marshalling yards : Capacity4Rail WP2.3.5 EC, Contract No FP7- 605650," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TEC-RR 17-008, 2016.
[46]
B.-L. Nelldal och J. Wajsman, "Järnvägens marknad och banavgifterna : Utvecklingen av järnvägssektorn och uppföljning av fordonsbestånd och kapacitetsutnyttjande," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TEC-RR, 16-002, 2016.
[47]
B.-L. Nelldal, "Stora trafikavbrott och förseningar vid Sveriges järnvägar och dess effekter," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TSC-RR, 16-003, 2016.
[48]
B.-L. Nelldal, "Effektsamband tåg-flyg och flyg-bil beroende på restid," Stockholm, TRITA-TSC-RR 15-001, 2015.
[49]
B.-L. Nelldal och J. Wajsman, "Godstransporter 2014-2030-2050 : Analys av godsflöden, järnvägens produkter och rangerbangårdar," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TSC-RR, 15-003, 2015.
[50]
B.-L. Nelldal, "Measurements for Intermodal Transport Chains : Capacity4Rail WP2.3.2, EC Contract No FP7- 605650," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TEC-RR 17-007, 2015.
Fullständig lista i KTH:s publikationsportal

Rapporter (2017-12-31)

[1]
O. Fröidh och M. Berg, "Trafikeringskostnader för höghastighetståg," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-ABE-RPT, 2123, 2021.
[2]
O. Fröidh et al., "Lokalisering av järnvägsstationer – effekter för samhällsplanering, resande och tillgänglighet," Kungliga Tekniska högskolan, TRITA-ABE-RPT, 1815, 2018.
[3]
A. Pernestål Brenden, I. Kristoffersson och L.-G. Mattsson, "Future scenarios for self-driving vehicles in Sweden," stockholm, TRITA-MMK, 2017:07, 2017.
[4]
A. Pernestål Brenden et al., "Off-peak City Logistics – A Case Study in Stockholm," , TRITA-MMK, 2017:06, 2017.
[6]
A. Lindfeldt och H. Sipilä, "Användning av tågpassagedata för estimering av primära störningsfördelningar," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TSC-RR, 16–001 X, 2016.
[8]
C. Stenström och O. Fröidh, "Effektsamband för underhåll av järnväg : Förstudie," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TSC-RR, 15:005, 2015.
[9]
"Färdplan för ökad forskning och innovation inom underhåll av järnvägsfordon," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TSC-RR, 15-006, 2015.
[10]
M. Börjesson och J. Eliasson, "Kostnadseffektivitet i valet av infrastrukturinvesteringar," Stockholm : The Swedish Fiscal Policy Council, Studier i finanspolitik, 2015:1, 2015.
[11]
B.-L. Nelldal, J. Andersson och O. Fröidh, "Utveckling av utbud och priser på järnvägslinjer i Sverige 1990-2015 : och Utvärdering av avreglering och konkurrens samt analys av regional utveckling," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TSC-RR, 15-004, 2015.
[12]
O. Cats, J. West och J. Eliasson, "Appraisal of increased public transport capacity : The case of a new metro line to Nacka, Sweden," , CTS working paper, 2015:2, 2014.
[13]
A. Vigren, "Costs for Swedish Public Transport Authorities," , CTS - Working papers in Transport Economics, 2014:22, 2014.
[14]
B.-L. Nelldal och H. Boysen, "Cross-border freight transportation by rail Oslo-Gothenburg-Copenhagen-Hamburg - Challenges and opportunities : The Scandinavian 8 Million City, COINCO II," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TEC-RR, 14‐006, 2014.
[16]
J. West, M. Börjesson och L. Engelsson, "Ex-post evaluation of national transport model : Gothenburg congestion charges application," , CTS working paper, 2016:9, 2014.
[17]
A. Almroth et al., "Further development of SAMPERS and modeling of urban congestion," , Working papers in Transport Economics, No 2014:10, 2014.
[18]
A. Lindfeldt, "Kapacitetsutnyttjande i det svenska järnvägsnätet : Uppdatering och analys av utvecklingen 2008 – 2012," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TSC-RR, 003, 2014.
[19]
O. Fröidh och J. Warg, "The European Corridor : Capacity and journey times," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TSC-RR, 14-007, 2014.
[22]
H. Boysen, "Developing larger loading gauges for Europe," Bothnian Green Logistic Corridor, 2013.
[23]
O. Fröidh och J. Warg, "Europakorridoren : Kapacitet och restider," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TSC-RR, 13-009, 2013.
[24]
O. Fröidh, "Godstrafik på järnväg - åtgärder för ökad kapacitet på lång sikt," KTH Royal Institute of Technology, Trita-TSC-RR, 13-003, 2013.
[25]
O. Fröidh, K. Kottenhoff och J. Warg, "Green Train : Comfort evaluation of active secondary suspension," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, KTH Railway Group, 13:03, 2013.
[26]
B.-L. Nelldal, O. Fröidh och G. Troche, "Utveckling av utbud och priser på järnvägslinjer i Sverige 1990-2013 och Utvärdering av avreglering och konkurrens samt Utvecklingen av länshuvudmännens trafik," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TSC-RR, 13:017, 2013.
[27]
C. Osorio och G. Flötteröd, "A stochastic analytical kinematic wave model," , 2012.
[28]
K. Kottenhoff och E. Andersson, "Attractive and Efficient Train Interiors, GRÖNA TÅGET," , 2012.
[31]
K. Kottenhoff et al., "En permanent världsutställning i Karlstad : Så skapar vi framtidens attraktiva kollektivtrafik," Trafikverket och Vinnova, Trafikverket och VINNOVA, P36095-1, 2012.
[32]
[33]
O. Fröidh och C. Byström, "Interregional tågtrafik i konkurrens på Västkustbanan," KTH Royal Institute of Technology, Trita-TEC-RR, 12-004, 2012.
[41]
B.-L. Nelldal, H. Boysen och A. Carillo Zanuy, "Study on railway business for VEL Wagon and target costs," , 2012.
[42]
B.-L. Nelldal, G. Troche och O. Fröidh, "Utveckling av utbud och priser på järnvägslinjer i Sverige 1990-2011 : samt Utvärdering av avreglering och konkurrens mellan transportmedlen i långväga trafik," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TEC-RR, 12-006, 2012.
[43]
I. Kristoffersson och L. Engelson, "Alternativa vägavgiftssystem och individers resval," , 2011.
[44]
J. Illenberger och G. Flötteröd, "Estimating properties from snowball sampled networks," , 2011.
[48]
A.-I. Lundberg och B.-L. Nelldal, "Konkurrens och samverkan mellan tåg och flyg, Del 2 : Tidsserieanalys i Sverige," , TRITA-TEC-RR, 11-002, 2011.
[50]
B.-L. Nelldal och J. Wajsman, "Person- och godstransporter 2010-2030 och kapacitetsanalys för järnväg," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-TSC-RR 12-003, 2011.
Fullständig lista i KTH:s publikationsportal
Innehållsansvarig:admin@byv.kth.se
Tillhör: Institutionen för byggvetenskap
Senast ändrad: 2022-02-25