Rapporter

Rapporter

[1]
L. Ahmed och A. Guarin, "Crack propagation under water pressure," Stockholm/Sweden, 2018.
[3]
T. Gasch, L. Ahmed och R. Malm, "Instrumentation and Modelling of a Reactor Containment Building," Energiforsk, Energiforsk report, 2018:526, 2018.
[5]
O. Fröidh et al., "Lokalisering av järnvägsstationer – effekter för samhällsplanering, resande och tillgänglighet," Kungliga Tekniska högskolan, TRITA-ABE-RPT, 1815, 2018.
[6]
A. Ansell, "Möjligheter till instrumentering av spännkablar av system BBRV," Stockholm : Energiforsk AB, Energiforsk rapport, 542, 2018.
[7]
B.-L. Nelldal, J. Andersson och O. Fröidh, "Resandeflöden på Sveriges järnvägsnät : Analys av utbud och efterfrågan på tågresor," , TRITA-ABE-RPT, 1818, 2018.
[8]
A. Andersson, "Simplified approach to dynamic analysis of railway bridges for high-speed trains," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-ABE-RPT, 1837, 2018.
[9]
T. af Klintberg et al., "System för personlig meritering och certifiering för ingenjörer inom den svenska byggsektorn," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-ABE-RPT, 1833, 2018.
[10]
B. G. Hellers, "The BCE-system, prestressed hybrids of AAC and HPC," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BYTE, 2018:1, 2018.
[11]
S. Larsson, G. Nilsson och N. Jelisic, "Utveckling av Jb-Totalsondering för kontroll av kc-pelare," Stockholm : SBUF Svenska byggbranschens utvecklingsfond, SBUF Rapport, 2018.
[12]
M. Ülker-Kaustell, "Dynamic behaviour of pot bearings : A preliminary study," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN. Bulletin, 168, 2017.
[13]
R. Malm, "Evaluation of the concrete dome plugDomPlu – follow-up 2017," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN Report, 167, 2017.
[14]
R. Abbasiverki, "Initial study on seismic analyses of concrete and embankment dams in Sweden," Stockholm, TRITA-BKN. Report, 164, 2017.
[16]
R. Malm et al., "Lastförutsättningar avseende istryck," , Energiforsk report, 2017:439, 2017.
[18]
J. Lind Östlund et al., "Soil-Structure Interaction for foundations on High-Speed Railway Bridges," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN, 166, 2017.
[19]
A. Andersson och T. Arvidsson, "Train-Track-Bridge Interaction for non-ballasted Railway Bridges on High-Speed Lines," Stockholm, TRITA-BKN, 165, 2017.
[20]
C. Bernstone et al., "Verifiering av struktur och fuktmekaniska beräkningsverktyg," , Energiforsk report, 2017:432, 2017.
[21]
A. Ansell, L. Ahmed och A. Guarin, "Datortomografi som undersökningsmetod för ung och gammal, sprutad och gjuten betong för tunnlar," Stockholm, BeFo Rapport, 165, 2016.
[22]
C. Svedholm och A. Andersson, "Designdiagram för förenklad dynamisk kontroll av järnvägsbroar," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN. Rapport, 157, 2016.
[23]
A. Andersson och S. Christoffer, "Dynamisk kontroll av järnvägsbroar, inverkan av 3D-effekter," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN-REPORT, 158, 2016.
[24]
P. Andersson et al., "Eurokoder för dimensionering av betongdammar," Energiforsk, Energiforsk report, 2016:309, 2016.
[25]
R. Malm, "Evaluation of the concrete dome plugDomPlu – follow-up 2016," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN Report, 161, 2016.
[26]
D. Martino, "Fatigue Capacity of Bolted Connection in use on Soil Steel Composite Bridges : Fracture investigation," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN, 159, 2016.
[27]
T. Ekström et al., "Granskning av beräkningar i betongkonstruktioner," , Energiforsk report, 2016:259, 2016.
[28]
R. Malm, "Guideline for FE analyses of concrete dams," , Energiforsk report, 2016:270, 2016.
[29]
L. Ahmed, "Impact-type vibration effects on young concrete for tunnelling," BeFo, BeFo-rapporter, 147, 2016.
[30]
[31]
T. af Klintberg och H. Lind, "Krav på tillgänglighetsanpassning vid renovering : Ett diskussionsinlägg," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-FOB, 2016:3, 2016.
[32]
J. Blomdahl, R. Malm och E. Nordström, "Minimiarmering i vattenkraftens betongkonstruktioner - Förstudie," , Energiforsk report, 2016:234, 2016.
[33]
N. Sommerfeldt, H. Muyingo och T. af Klintberg, "Photovoltaic Systems for Swedish Prosumers : A technical and economic analysis focused on cooperative multi-family housing," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, 2016.
[35]
N. Sommerfeldt et al., "Solceller ur flera perspektiv : Handbok för beslutsfattare," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, 2016.
[36]
E. Nordström, "Utvärdering efter 17 års fältexponering av sprucken stålfiberarmerad sprutbetong," Stockholm : BeFo, BeFo Rapport, 153, 2016.
[37]
E. Nordström, "Vägledning för val av ballast i konstruktioner för vattenbyggnad," Stockholm : Energiforsk, Energiforsk, 253, 2016.
[38]
A. Nejad Ghafar, A. Draganovic och S. Larsson, "AN EXPERIMENTAL STUDY OF THE INFLUENCE OF DYNAMIC PRESSURE ON IMPROVING GROUT PENETRABILITY," Stockholm, BeFo Report, 149, 2015.
[39]
E. Nordström et al., "Betongdammars brottförlopp," Stockholm : Energiforsk, Energiforskrapport, 2015:122, 2015.
[40]
R. Malm, "Evaluation of the concrete dome plug DomPlu – follow-up 2015," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN Report, 156, 2015.
[41]
J. Leander, S. Trillkott och C. Kullberg, "Götaälvbron : Töjningsmätningar för kalibrering av beräkningsmodell," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, 2015.
[42]
J. Spross et al., "Hantering av geotekniska risker i byggprojekt : Ett praktiskt tillämpningsexempel," SBUF, Svenska Byggbranchens utvecklingsfond, SBUF rapport, 13009, 2015.
[43]
R. Malm, "Instrumentation and Evaluation of the Concrete Dome Plug DOMPLU," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN Report, 147, 2015.
[44]
L. Pettersson och H. Sundquist, "Design of soil steel composite bridges," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN, 112 (5th ed.), 2014.
[45]
A. Andersson, "Impact loading on concrete slabs : Experimental tests and numerical simulations," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN, 153, 2014.
[46]
L. E. Bryne, "Investigation and development of material properties for shotcrete for hard rock tunnels," Stockholm : Stiftelsen Bergteknisk Forskning, BeFo Rapport, 133, 2014.
[48]
H. Sundquist och L. Pettersson, "Optimala kantbalkssystem : Resultat av genomfört FUD-projekt," Stockholm : KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN, 151, 2014.
[49]
H. Lind et al., "Sustainable renovation strategy in the Swedish Million HomesProgramme : A case study," KTH Royal Institute of Technology, Working Paper Series, Department of Real Estate and Construction Management & Centre for Banking and Finance (cefin), 14/02, 2014.
[50]
S. Trillkott, "Vibrationsmätning på pelare i Mörbygaraget," KTH Royal Institute of Technology, TRITA-BKN Teknisk Rapport 2014:2, 2, 2014.
Fullständig lista i KTH:s publikationsportal